Назва: Елегія
Жанр: мелодрама, драма
Режисер: Ізабель Куаксе
Рік: 2008
Країна: США
Бюджет: $ 13 000 000
Тривалість: 108 хв. < br> Історія взаємин Девіда Кепеша (Бен Кінгслі) викладача коледжу і юної непорочної латиноамериканки Консуели Кістки (Пенелопа Крус), яку він зустрічає в Нью-Йорку. Він самотній плейбой, буквально сприйняв гасла сексуальної революції, який залишив дружину і дітей взамін на сексуальну безтурботність. Вона єдина дочка католицького сімейства латиноамериканських іммігрантів. І удавана прірва між ними стає грунтом для палкого роману, що кинув Кепеша з божевільних безвідповідальних зв'язків у вир любовних страждань і ревнощів...
У 2001 році увінчаний і заслужений Філіп Рот (неодноразові висунення на Нобеля, Пулітцерівська премія, ще кілька нагород рангом скромніше) випустив у світ одну дуже чудову книгу Вмираюча тварина. У 2007 році за її екранізацію взялася Ізабель Койшет, а адаптацією літературного твору зайнявся Ніколас Мейер. Естетствуючу Ізабель (Paris, je t'aime, Моє життя без мене, Таємне життя слів) розставила акценти трохи не там, де вони задумані автором першоджерела. Але це, мабуть, справа смаку і кута особистого світогляду.
На головні ролі практично відразу були затверджені Бен Кінгслі, Денніс Хоппер, Патриція Кларксон і Паз Вега, але на знімальному майданчику замість Паз з'явилася Пенелопа Крус. Заміну так ніхто і не пояснив, а інтернет-співтовариство почало гадати, до чого б це? Самая дотепна версія звучить, як: Це зробили для того, щоб зберегти пропорційність віку героїв і акторів. Мовляв, Кінгслі старше Крус все на ті ж тридцять років... Але про це нижче.
Одного разу дорослий чоловік свідомо зробив вибір: змінив нудну, але сімейне, життя на веселіше, і, відповідно, несімейні. Так зав'язалася класична внутрішня драма: боротьба гедонізму і здорового глузду всередині конкретно взятого індивіда. Боротьба ця в свідомості головного героя проходила зі змінним успіхом до пори, до часу. Пора-час наступила / ло десь в районі після п'ятдесяти: тоді гедонізм поступово (як це буває) переріс у банальну боягузтво, інертність і невміння справлятися з труднощами.
Чому так сталося, адже, якщо придивитися, життя вдалося, і все склалося майже так, як хотілося? Майже всі, крім одного: професор старіє, нестримно й безповоротно. І цього природного процесу він дуже сильно боїться. До того ж, до класичної внутрішньої драмі домішується не менш класична драма зовнішня: мезальянс або... він тобі в батьки годиться. Загалом, він професор літератури, вона його колишня студентка. Спочатку у них секс, потім кохання, потім - криза і нерозуміння. Між ними чудова освіта в обох, тридцять років різниці, постійна подруга для здоров'я і одне для розмов про це. Звичайно ж, у них нічого не вийде...
Сюжет, в принципі, банальна. Але нескучен і в даному конкретному випадку виглядає свіжо в цьому заслуга, без сумніву, Пенелопи Крус (вона взяла ідеальним тілом) і Бена Кінгслі з його роздумами. Найкращий момент фільму: смерть одного з висновками, які не обов'язково озвучувати, але вони чітко і недвозначно зависають у повітрі.
Отже: багато еротики, багато голою Пенелопи Крус, багато роздумів і висновків. Дуже дорослий, размислітельний і чуттєвий фільм для тих, кому є що думати і відчувати.
Наталія Руденко
|