День радіо, 2008
Режисер: Дмитро Дьяченко
У ролях: Михайло Козирєв, Леонід Барац, Ростислав Хаіт, Олександр Демидов, Каміль Ларін, Михайло Поліцеймако, Нонна Гришаєва, Максим Віторган, Дмитро Мар'янов, Анна Касаткіна, Федір Добронравов, Амалія Мордвинова, Олексій Хардіков, Георгій Мартиросян, Еммануїл Віторган та інші
Музичні камео: Микола Фоменко, Володимир Шахрін, Володимир Бегунов, Олексій Кортнєв, Ілля Лагутенко, Олег Скрипка, Діана Арбеніна, Максим Покровський.
Головна проблема, перед якою постали творці Дня радіо, полягала в тому, щоб з одного боку не зіпсувати кашу маслом армія вже наявних любителів оригінальному вистави занадто дослівно знає жарти оригіналу, і будь-яку відсебеньки буде сприймати болісно, з іншого боку авторам хотілося з другого заходу зняти щось куди більше схоже на кіно, ніж те вийшло з Днем виборів. А тому початковий матеріал мав потребу в деякій об'єктивно необхідної доопрацювання.
А саме. Всі (ну, майже все) жартівливі оригінальні екзерсиси Кортнєва пішли на перший фільм, залишивши тому скромне камео козацького воєводи, тому потрібно придумати їм якусь заміну. Крім того, для зняття ефекту театрального капусника в проект був запрошений оператор-постановник Максим трапи, який встиг на цей момент взяти участь в молодіжних комедіях, в телевізійних і артхаусне-фестивальних проектах, так що рівень кадру відразу обіцяв багато більшого, ніж ми побачили півроку тому.
Таким чином у підсумку Михайло Козирєв традиційно взявся за запрошення спеціально-музичних гостей, інші ж продюсери не тільки розширили список основних учасників розповіді чином спочатку відсутнього у дійстві персонажа Дмитра Марьянова, а й давно очікуваним фанатами Еммануїлом Гедеоничем Віторганом, а також екіпажем того самого нещасливого океанського лайнера Доктор наук професор Шварценгольд. Було придумано також деяку кількість свіжих жартів. І понеслося.
Як вже було ясно з трейлера, постановка і справді вийшла більш фільмом, ніж телеспектакль, всі ці радійні коридорно-студійні локації вдало вписалися в основу вистави, режисерові навіть не довелося особливо ухитрятися в сценографії, майже дослівно відтворюючи відповідні епізоди, тільки злегка пригасити світло тут, додавши крупний план там, придумав кілька сцен на стоянці перед будівлею радіостанції і готово, отримаєте шукане кіно.
Загалом повторює жарти оригіналу, а й намагався їх не псувати. До болю знайоме, але і без відчуття, що ти прийшов дивитися бойан (див. заголовок). І найголовніше без того почуття незручності за рівень постановки, що ні-ні та й проскакувало у Дні виборів. З іншого боку далеко не весь проявлений креатив в результаті пішов фільму на користь.
Так нескінченні космічні перельоти камери з Москви з Тихий океан і назад не тільки встигають задолбали вже з другої спроби, та й загалом весь цей пасаж про божевільний Ноїв ковчег як-то в підсумку виглядає не дуже смішним вставним номером класу ми жартуємо про флот. Чи не Покровський, немає, та й не рівень основного сюжету. Амалія Мордвинова в ролі затягнутого камео її самоцінність взагалі м'яко кажучи неочевидна. Ось табличками на клітинах з тваринами замість титрів і можна було обмежитися.
Друга штука, яка як раз була присутня у виставі, відбиваючи там сцени, але зовсім не ужілась з кіноформат, це ті самі фейк-джингли про Як би радіо 109.9 FM. З одного боку на тлі нічного міста вони виглядають цілком автентично (тільки як би реклама у фільм взагалі потрапила в однині, теж не дуже вписавшись) одне то завидною ретельністю, з яким монтажери поспішали мало не кожну склейку прокладати цим чужорідним матеріалом, убило всю ідею геть. У кіно свої правила, і перебивка тут не допомагають змінити сцену, а заважають перегляду.
І найголовніше якщо не вважати відносно вдалих Макса Покровського, Іллі Лагутенка і обов'язкових Чайф в ліфті, а також Фоменко, що замінив сакраментальне Нічний ларьок своїм не менш шансонірующім вокалом, інші співають гості виглядали в кадрі саме затягнутими вставними номерами, бо було ну ні крапельки не смішно.
Усі ці три моменти в сумі досить помітне час заважали головному як слід розсмішити глядача на старті, набрати належний градус ідіотії і вийти на оперативний простір. По суті, сміятися зал почав тільки після сакраментального оголошення списку рідкісних тварин і що послідувала за цим пиятики в прямому ефірі. Аудиторія нарешті перестала страждати, почала отримувати задоволення і навіть фразу капітана катера постараємося не бздеть прийняла за належне.
Пішла в ефір мама Михайла Натанович, ідіотичне інтерв'ю з Бріджит Бардо та її чоловіком Жюлем Йеном, а також сакраментальне Миша, ви мене знаєте, я такі слова кажу дуже рідко опосля дивного Заруба про в'язаний жакет.
У підсумку життя вдалося, гість програми в міру вдало впорався з роллю ще одного лисого ді-джея, відібравши у ді-джея Макса право зобразити лезущего на дерево північноамериканського кролика - зануду, все поїли пиріжків, ви все щас молодці.
Фінальна ж обов'язкова композиція у виконанні довгоочікуваного Кортнєва про якийсь маніяк приймає Маяк і заважає ухвалити мені миш'як в деякій мірі виправдала його м'яко кажучи несмішно і страшно затягнутий камео в ролі вічного співрозмовника Нонни. Ось тільки під титри пустили чомусь знову Лагутенко.
У результаті ми отримали кіно цілком позитивне і аж ніяк не роняйте особи творців, теж, як і в попередній захід, не без недоліків, але цього разу представляє більш цілісним і більше смішним, а також близьким до оригіналу, що в даному випадку тільки плюс. Залишилося дочекатися, коли у Квартету І тепер з'явиться ще один спектакль.
До зустрічі в кіно.
Kinokadr. ru
|