Важко судити фільм, присвячений релігійній темі. З одного боку - не судіть та не судимі будете, а з іншого неможливо обійтися без критичного ставлення до того, що відбувається на екрані.
Блаженна Сергія Струсовського оповідає нам, як в сучасному суспільстві, настільки жорстокому і розраховано, людина може стати юродивим (наскільки відомо, російська церква вважає ці слова синонімами). Ми занурюємося у світ сьогохвилинних пристрастей, що оточує Олександру, і інколи схильні думати, що її світла душа від пережитих потрясінь зламається, почорніє або обросте товстою кіркою цинізму. Але не так сталося як гадалося дівчина вистоює перед цим натиском і наприкінці постає перед нами зречення від мирських турбот
Невідомо, що спонукало режисера зняти цю картину. Можливо, доля реальної людини, а може, душевний порив. Але те, що звернення до такої темі дуже вчасно, це, мені здається, пояснювати не треба.
На прем'єрі, що відбулася 22 квітня в ТЦ Єреван Плаза, глядачів готували до перегляду цього непростого фільму довго і ретельно. Пару слів сказали режисер Сергій Струсовський, актори Галина Яцкіна і Данило Страхов про значення Блаженної в сучасному кінематографі. Потім прозвучала дуже зворушлива пісня з фільму, а перед показом продемонстрували мультфільм Дзвоник, в якому барвисто викладена легенда про те, як з'явилися в церквах дзвони.
Загалом, люди були готові до важкої і вдумливого перегляду, не дивлячись на те, що фабула картини досить проста: до столиці з провінції приїжджає дівчина, яка хоче вчитися на художника і малювати, малювати, малювати Скільки було варіацій на цю тему, починаючи з легендарної комедії Приходьте завтра, - не злічити, але перед нами постала зовсім інша історія, одночасно моторошна і прекрасна. Часом буквально там, де проходить героїня, виростають квіти, а особи освітлюється посмішками. Правда, ненадовго. Ми ж звикли не помічати прекрасне, у нас багато проблем, а їх треба вирішувати. Так думають майже всі герої, крім віруючою покоївки, яка усвідомлює всю трагедію життя блаженної Олександри.
Для себе особисто я виявив якісь паралелі з іншого що вийшла недавно стрічкою про жіночу долю перекладачкою, де також головна героїня знаходить свободу від усіх. Але якщо Юлія Батінова залишається самою собою, то персонаж Карини Разумовської спочатку не належить собі. Вона служить Любові в істинному розумінні цього слова, і їй місце не в лікарні, як прийнято надходити з психічно неповноцінними в суспільстві, а в церкві.
Без шорсткостей у фільмі не обійшлося, але на них якось не особливо хочеться зупинятися. Нехай глядач вирішує, наскільки він цінний і органічний. Але і гучних слів теж від мене не почуєте, бо навіщо співати про те, що і так добре, без наших од.
Зазвичай, коли фільм підходить до кінця і з'являються титри, люди починають відразу схоплюватися з місць і пробиратися до виходу. Але в нашому випадку ніхто нікуди не поспішав, все мовчки сиділи, немов у трансі, і слухали музику Олександра Пантикіна. Лише при появі дівчини, яка оголосила, що кіно-то скінчилося, всі заворушились, зашепотіли. Цей епізод говорить багато про що.
Сподіваюся і ви також будете під враженням від цієї картини, як і її перші глядачі
Макс Міліан
kino-teatr. ru
|